Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Polska piątym filarem Airbusa?

Autor: Piotr Stefaniak, Katarzyna Walterska
Dodano: 13-04-2014 10:26

Europejski potentat lotniczy uczestniczy w lukratywnym przetargu na śmigłowce dla polskiej armii. Czy oferta, by Polska weszła do grona udziałowców Grupy Airbusa, to realny scenariusz?

Czy Polska rzeczywiście może się stać piątym filarem Airbusa?

A może to jedynie element biznesowej gry?

- Mamy propozycję dla całego przemysłu, nie tylko obronnego. Polska spełnia niezbędne warunki, aby stać się ważną częścią składową Airbusa. Należy jednak pamiętać, że chodzi o program na całe życie, rodzaj małżeństwa na dobre i złe - mówił w pierwszej dekadzie lutego Jean-Pierre Talamoni, wiceprezes, kierownik ds. międzynarodowych projektów w Grupie Airbus, podczas krakowskiej konferencji, gromadzącej prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu państw Trójkąta Weimarskiego.

Wtórował mu Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters: - Zastanawiamy się, co robić; być może w Polsce można byłoby stworzyć lokalny "ekosystem" zbrojeniowy. Możliwy jest szybki rozwój, jesteśmy zainteresowani polskim rynkiem.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021