Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Życie po burzy - polski przemysł stoczniowy w nowym kształcie

Autor: Piotr Stefaniak
Dodano: 09-05-2014 10:22 | Aktualizacja: 09-05-2014 10:23

Ostatni statek towarowy polskie stocznie sprzedały z zyskiem w 2004 r. Cztery lata później upadły dwie największe z nich. Na gruzach powstało nowe życie.

Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni 7 marca zwodowano jednostkę należącą do kilku pierwszych w świecie holowników z napędem hybrydowym.

Dla holenderskiej grupy Damen Shipyards Hardinxveld zbudowała go stocznia Safe Co. Ltd., która mieści się wprawdzie w Gdyni, lecz główny zakład produkcyjny ma w Gdańsku.

Proste, prawda?

14 marca w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta zwodowano na terenie pochylni w Stoczni Gdańsk wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zamówiony przez norweską stocznię Hellesoy Verft AS.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019