Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Transport publiczny i konkurencyjny?

Autor: Piotr Stefaniak
Dodano: 31-05-2014 09:21

Polacy mają więcej samochodów i dróg - popyt na publiczne środki transportu spada. Prócz konkurencji komunikacji zbiorowej z indywidualną rośnie konkurencja międzygałęziowa.

Niemcy, największy rynek motoryzacyjny w Europie, siłą rzeczy, wyznaczają trendy w rozwoju komunikacji. W minionym roku o 0,5 proc. powiększyła się tam liczba pasażerów kolejowych i autobusowych, co utrwaliło kilkuletnią już tendencję przyrostu popytu na publiczne usługi przewozowe. Nowością jest to, że... zarejestrowano mniej samochodów osobowych.

Francja również zahamowała spadek popytu na podróże pociągami. Mimo że są tam do wyboru różnego formatu usługi, włącznie z siecią superszybkich pociągów TGV, kolej musi ustawicznie udowadniać zalety i proponować nowe oferty. SNCF rozszerzyły na przykład od jesieni 2013 r. przewozy pasażerskie na zasadzie drzwi-drzwi. Pasażer może rezerwować taksówkę lub samochód z kierowcą dzień przed podróżą TGV po stałej cenie (od 9,99 euro). Usługa obejmuje przewóz od 1 do 4 osób z bagażem.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020