Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Emocje w biurze - wyzwanie dla menedżera

Autor: Mirosław Piątkowski
Dodano: 20-02-2015 16:46 | Aktualizacja: 21-03-2015 16:49

Złość, zazdrość, strach, ale i biurowa miłość. Nie da się oddzielić pracy od uczuć. Wyzwanie dla menedżera - przywrócić do pionu podwładnego, który dał się ponieść...

Przyjąć, zaakceptować, okazać, wyrazić, zmienić, opanować, powściągnąć, ukierunkować - to niektóre czasowniki, które możemy odnieść do emocji. Sugerują, że mamy nad nimi pełną kontrolę. Ale...A to ulegamy namiętności, a to dajemy się sparaliżować strachowi, a to zamieniamy się w kłębek nerwów. Ze szkodą dla zdrowia, reputacji, kariery, nie wspominając o międzyludzkich relacjach.

Pół biedy, jeśli odpowiadamy tylko za siebie. Gorzej, gdy z racji pełnionych funkcji kierowniczych powierzono nam pieczę nad innymi osobami. Wtedy nie wystarczy samemu wziąć się w garść. Musimy wówczas przede wszystkim zarządzać emocjami współpracowników.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019