Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Infrastrukturalne porządki nowego rządu

Autor: Tomasz Elżbieciak, Piotr Stefaniak
Dodano: 25-12-2015 08:47 | Aktualizacja: 25-12-2015 08:51

Analiza, urealnienie, weryfikacja - takie sformułowania padają ze strony Prawa i Sprawiedliwości w kontekście przyjętych we wrześniu (przez poprzedni rząd) programów inwestycji drogowych i kolejowych do 2023 r.

Korekty w polityce infrastrukturalnej państwa rozpoczęły się od zmiany organizacyjnej na szczeblu Rady Ministrów. Działający od listopada 2013 r. "superresort" Elżbiety Bieńkowskiej, czyli Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, stworzone z połączenia resortów rozwoju regionalnego oraz transportu i budownictwa, przestał istnieć. Zgodnie z zapowiedziami PiS z kampanii wyborczej powstało nowe Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, a kompetencje związane z koordynacją funduszy europejskich trafiły do Ministerstwa Rozwoju, które ma kształtować politykę gospodarczą państwa.

Przypomnijmy, że według obowiązującego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 na inwestycje ma zostać wydanych 107 mld zł. Według założeń, dzięki tym środkom powinno powstać ok. 3,9 tys. km nowych dróg szybkiego ruchu, a także 57 obwodnic. W efekcie mają zniknąć luki w podstawowej sieci drogowej.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019