Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Prezes ING Banku Śląskiego: nie ma konieczności wielkich transformacji sektora bankowego

Autor: Nowy Przemysł (Katarzyna Walterska)
Dodano: 20-06-2016 10:50 | Aktualizacja: 20-06-2016 10:57

Sektor bankowy w Polsce? Jesteśmy ostoją spokoju. Na tle Europy wyróżniamy się wysokim poziomem digitalizacji relacji z klientami. Chociaż zarazem jest jeszcze wiele rozwiązań - np. zastosowanych w Finlandii czy Szwecji - z których moglibyśmy skorzystać - ocenia Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, w rozmowie z Katarzyną Walterską.

Jak to jest tak naprawdę z etycznymi standardami w bankach? Co się zmieniło w ostatnich latach?

- Banki są podmiotami zaufania publicznego. To wynika z faktu, że mogą przyjmować depozyty od klientów indywidualnych i mają obowiązek tak nimi gospodarować, by nie narazić klientów na ryzyko ich utraty. Pracujemy przecież w sektorze, który musi się odznaczać wysokimi normami etycznymi.

W ostatnim czasie banki na świecie stały się symbolem zachowań odbiegających od tych norm. W moim przekonaniu najczęściej to ocena krzywdząca. A w porównaniu z innymi rynkami nasz sektor bankowy jest zdrowy i działa prawidłowo.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020