Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Stadiony z kasą

Autor: Jerzy Dudała
Dodano: 27-07-2016 07:16 | Aktualizacja: 27-07-2016 09:46

Sportowe sukcesy poprawiają powszechne nastroje oraz samoocenę ludzi. Zwiększają poczucie dumy narodowej. Krótko mówiąc: wpływają na jakość życia całych społeczeństw.

Wielu określa piłkę nożną mianem współczes-nej religii. Coś w tym jest: wystarczy spojrzeć na trybuny południowoamerykańskich stadionów. Sukcesy sportowe, odnoszone szczególnie na dużych imprezach, dowartościowują całe narody i promują państwa. Zwłaszcza te mniejsze, leżące na krańcach świata. Nie brak więc i takich opinii, że zwycięstwo w prestiżowych, międzynarodowych zawodach może przynieść im większe korzyści niż wygrana w lokalnym konflikcie zbrojnym. I bardzo dobrze, nawiasem mówiąc...

Przemysł

Zawodowy sport, w tym głównie piłka nożna, jest też dynamicznie rozwijającym się biznesem. Inwestowanie w sport wymaga jednak cierpliwości. Powinno być działaniem obliczonym na efekt w dłuższej perspektywie. Budowanie marki, kreowanie wizerunku poprzez sport musi więc być przedsięwzięciem długofalowym i dokładnie zaplanowanym. A do tego obarczonym sporym ryzykiem: bywa, że przegrywają murowani nawet faworyci.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020