Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Łukoil kończy budowę warandejskiego terminalu naftowego

Autor: wnp.pl (Irina Nowochatko)
Dodano: 03-08-2007 11:28

Rosyjski koncern naftowy Łukoil ustawił na dnie Morza Barentsa podporę morskiego terminalu przeładunkowego CMLOP, wchodzącego w skład warandejskiego terminalu naftowego.

Terminal jest przeznaczony do ładowania ropy do tankowców o tonażu 70 tys. ton. Konstrukcja ma wysokość 50 m, waży około 11 tys. ton.

Konstrukcja znajduje się na głębokości 17 m w odległości 22 kilometrów od brzegu. CMLOP zostanie podłączony do rurociągu podwodnego o średnicy 820 mm, służącego do transportu ropy z magazynów, które znajdują się na brzegu. Po planowanej modernizacji objętość magazynów nadbrzeżnych wyniesie 325 tys. metrów sześciennych.

- Budowa morskiego terminalu zakończyła się sukcesem, a w najbliższym czasie zostaną podłączone rurociągi podwodne. W ten sposób zakończy się budowa części morskiej warandejskiego terminalu naftowego - powiedział Anatolij Barkow, wiceprezes Łukoilu.

Łukoil dąży do stworzenia unikatowego systemu transportu dużej objętości ropy drogą morską w regionie północnym. Warandejski terminal jest przeznaczony do eksportu ropy drogą morską, którą Łukoil wydobywa na północy nienieckiego okręgu autonomicznego. Koncern będzie miał możliwość eksportowania ropy wysokiej jakości najmniejszym kosztem na rynek europejski i północnoamerykański. Wybudowana infrastruktura posłuży także w pracach wydobywczych nowych złóż w regionie timano-pieczorskim.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020