Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Polska coraz ważniejsza dla Grupy MOL w segmencie petrochemii

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
Dodano: 25-06-2017 08:22

Blisko 15 proc. produkowanych w Grupie MOL polimerów trafiło w 2016 roku na rynek polski, a zamierzamy zwiększać nasze udziały w tym segmencie - mówi Krisztina Petrényiné Szabó, dyrektor działu Rozwoju Działalności Petrochemicznej w węgierskiej Grupie MOL.

Jaki jest ogólny udział procentowy produktów petrochemicznych w sprzedaży netto oraz wskaźniku EBITDA Grupy MOL?

- W 2016 roku, w segmencie petrochemicznym, uzyskaliśmy oczyszczoną CCS EBITDA na poziomie blisko 515 mln dolarów, co stanowi 24 proc. udziału w łącznych wynikach grupy (oczyszczona CCS EBITDA na poziomie 2,15 mld dolarów.

W pierwszym kwartale 2017, wynik ten wyniósł 123 mln dolarów dla segmentu petrochemicznego, co stanowi 20 proc. łącznych wyników Grupy MOL (oczyszczona CCS EBITDA w wysokości 614 mln dol.). W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku oraz ostatniego kwartału 2016, Downstream (w tym segment petrochemiczny) cieszył się lepszą dostępnością aktywów oraz dość korzystnymi marżami, co przyczyniło się do dobrych wyników segmentu.

Jeśli chodzi o przychody netto ze sprzedaży produktów petrochemicznych, w 2016 roku stanowiły one 16 proc. łącznej sprzedaży produktów w całej grupie.

Czy jest potencjał wzrostu w tym zakresie? Jak można określić docelowy udział petrochemii w działalności grupy?

- Tak, zdecydowanie widzimy potencjał dalszego wzrostu. Wierzymy, że wzrost popytu na produkty (petro)chemiczne będzie stabilny i długotrwały, zarówno w Europie, jak i na świecie. Dlatego naszym celem jest stać się czołową spółką chemiczną w Europie Środkowo-Wschodniej. Chcemy też poszerzyć nasze portfolio o półprodukty i produkty specjalistyczne o wyższej wartości dodanej.

W dalszej części rozmowy m.in.:

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020