Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Facebook ufunduje pomoc dla ofiar katastrof

Autor: PAP/PSZ
Dodano: 30-11-2017 20:59

Facebook przeznaczy do 50 mln dolarów rocznie na dopłaty do prowadzonych za pośrednictwem serwisu zbiórek na pomoc ofiarom katastrof. Prócz tego udostępni część swoich danych organizacjom humanitarnym - donosi agencja Associated Press.

Zgodnie z zapowiedzią firmy Facebook zamierza dokładać się ze swoich funduszy do wpłat dokonywanych przez użytkowników, promując w ten sposób wykorzystanie zapowiedzianej jeszcze w czerwcu poszerzonej funkcjonalności usługi Safety Check. To próba formalizacji dotychczasowych doraźnych działań charytatywnych giganta mediów społecznościowych. Na początek firma dopłaci 1 mln dolarów do zbiórki na rzecz poszkodowanych przejściem huraganu Harvey.

Safety Check pozwala użytkownikom w obszarach, w których doszło do katastrofy naturalnej lub innego rodzaju zagrożenia, oznaczyć, że są "bezpieczni", a od niedawna również na dokonywanie wpłat na rzecz pomocy ofiarom danego zdarzenia. Równocześnie z wyznaczeniem rocznego budżetu 50 mln dolarów na dopłaty do tego rodzaju zbiórek Facebook zapowiedział również wyjście z oferowanymi narzędziami pozyskiwania środków poza Stany Zjednoczone - podała agencja AP.

W ramach wsparcia działań charytatywnych Facebook zacieśni również współpracę z organizacjami humanitarnymi w rodzaju Międzynarodowego Czerwonego Krzyża, które uzyskają dostęp do danych na temat lokalizacji i potrzeb użytkowników na obszarach dotkniętych klęskami. Facebook pozwoli między innymi na wgląd do aktualizowanych w czasie rzeczywistym map pokazujących, gdzie znajdują się ludzie potrzebujący pomocy.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021