Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Trudna operacja udrożnienia transportu lądowego do Portu Gdynia

Autor:  wnp.pl (Piotr Stefaniak)  |  12-01-2018 06:00  |  aktualizacja: 11-01-2018 22:18
Inwestycje odblokowujące połączenia kolejowe z portami morskimi skupiły się na porcie Gdańsk. Tymczasem z każdym miesiącem rosną problemy z transportem w Porcie Gdynia, który w większym stopniu korzysta z pociągów w wywozie i dowozie ładunków niż jego południowy, większy sąsiad. Czy zostaną one rozwiązane do końca 2023 roku, jak planuje to PKP PLK?

Port Gdynia ma wysoki udział transportu kolejowego w wywozie i dowozie ładunków
Fot. Shutterstock

  • Obecnie ponad 90 proc. pociągów do i z Portu Gdynia korzysta z linii kolejowej 201, fragmentu przedwojennej Magistrali Kolejowej wymagającej modernizacji, w tym elektryfikacji na pewnym odcinku.
  • Projektowanie tej inwestycji ma zakończyć się w drugiej połowie 2019 r., a zakończenie robót planuje się na początek 2023 roku, co budzi obawy, czy zostanie ona istotnie zrealizowana ze środków bieżącej perspektywy finansowej.
  • Innej natury obawy zainteresowanych budzi modernizacja stacji Gdynia Port – właściciele terminali i ich klienci muszą liczyć się z czasowym ograniczeniem 1/3 infrastruktury kolejowej portu.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019