Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Grupa PKP testuje nowy system informacji dla pasażerów i planuje platformę Wi-Fi

Autor:  PAP/DM  |  13-01-2018 09:40
PKP TELKOL, nowo utworzona spółka Grupy PKP, przejmuje prace nad dwoma projektami dotyczącymi systemu informacji pasażerskiej aktualizowanej w czasie rzeczywistym oraz udostępniania łączności Wi-Fi w pociągach i na dworcach.

System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, jest już na 60 dworcach w Polsce. Jego celem jest usprawnienie informowania pasażerów o połączeniach kolejowych, a zwłaszcza o oczekiwanych godzinach przyjazdu i odjazdu pociągów - tłumaczy PKP. Jednym z elementów systemu są nowe tablice informacyjne, które będą wyświetlały dane o aktualnej sytuacji na torach.

Fot. mat. pras.

- Te tablice to końcowy element kompleksowego rozwiązania, które bazuje na informacjach ze wszystkich systemów kolejowych. Pokazują one pasażerowi wszelkie informacje, niezbędne do wygodnego korzystania z usług świadczonych przez kolej - tłumaczy uczestniczących w projekcie Kolejowych Zakładów Łączności w Bydgoszczy Bartosz Sobczak. Jak dodaje, celem jest zintegrowanie wszystkich systemów informacyjnych, aby nie działały tylko lokalnie, lecz objęły całą Polskę. Dzięki temu aktualizacja rozkładów jazdy ma przebiegać sprawniej, bez konieczności rozsyłania ich do pojedynczych jednostek.

Kolej w centrum inwestycji: PKP PLK planują zmodernizować w tym roku 1,2 tys. km torów

Spółka zapowiada ponadto zbudowanie jednej platformy dostępu do internetu poprzez Wi-Fi, działającej zarówno w pociągach PKP, jak i na dworcach. Taki zintegrowany dostęp do Wi-Fi pozwalałby też sprofilować pasażera pod kątem jego upodobań, aby dzięki temu móc zaoferować na dworcach przydatne punkty usługowe i handlowe oraz kierować do nich podróżnych oczekujących na pociąg .

 

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018