Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Amazon dostarczy przesyłki kurierskie do samochodów Volvo

Autor:  PAP/PSZ  |  25-04-2018 13:49
Amazon we współpracy z Volvo będzie dostarczać przesyłki wprost do samochodów ich odbiorców. Program ma być dostępny obecnie w 37 miastach Stanów Zjednoczonych. Usługa ma być szybko rozszerzona o kolejne lokalizacje.

  • Kurier będzie mógł samodzielnie otworzyć samochód w celu dostarczenia przesyłki.
  • Volvo uruchomiło już wcześniej program dostarczania przesyłek do samochodów w Szwecji, Norwegii i Szwajcarii.
  • Dzięki współpracy z Amazonem usługa wchodzi na rynek amerykański.

Kurierzy Amazona będą dostarczać przesyłki bezpośrednio do samochodów Volvo.
Fot. mat. pras.

Na współpracy zyskają obie marki; Volvo dotrze w ten sposób do zamożnych klientów, którzy ze względu na napięty kalendarz chętnie skorzystają z dostawy zamówionych na Amazonie przesyłek wprost do ich samochodów. Amazon z kolei dzięki współpracy poszerzy grono swoich klientów, a także zasięg swych usług - tłumaczy serwis Automotive News.

Obecnie usługa pod nazwą Amazon Key In-Car będzie dostępna na dużych obszarach metropolitalnych w USA, gdzie Amazon już teraz oferuje rozwiązanie Amazon Key, przeznaczone dla subskrybentów usługi Prime. Dzięki Amazon Key od jesieni ubiegłego roku mogą oni korzystać z dostawy zamówionych na Amazonie przesyłek wprost do domu, bez konieczności wręczania kurierowi klucza do drzwi.

Rozwiązanie Amazon Key będzie również wykorzystane w przypadku dostaw do samochodów. Właściciele aut marki Volvo, którzy na swoich smartfonach będą mieli aplikację serwisu Amazon, będą mogli połączyć usługę z kontem w systemie Volvo On Call. Skorzystanie z opcji dostawy do samochodu wymagać będzie określenia lokalizacji auta celem dostarczenia przesyłki i wybrania odpowiedniej opcji dostawy podczas zakupów na Amazonie. Aplikacja następnie powiadomi klienta o otwarciu drzwi auta w chwili dostarczenia przesyłki, a także o ich bezpiecznym zamknięciu po tym, jak kurier wykona zadanie.

Czytaj także: Nowy model Volvo w abonamencie

Według szefa działu IT Volvo, Atifa Rafiqa, usługa powinna być dostępna dla większości właścicieli samochodów marki Volvo w USA, a co za tym idzie - dla milionów klientów Amazona Prime. "Naszą ambicją jest rozciągnięcie działania programu na obszar całego kraju" - powiedział Rafiq, nie precyzując jednak, kiedy to będzie możliwe.

Wicedyrektor ds. technologii dostawy w Amazonie, Peter Larsen, ocenił z kolei że "dzięki usłudze Amazon Key In-Car otwieramy drogę dla kolejnej wygodnej i bezpiecznej metody dostawy przesyłek do naszych klientów".

Volvo już wcześniej oferowało swoim klientom możliwości odbioru przesyłek w samochodach. Marka chwali się, że tego rodzaju usługę udostępniła jako pierwsza na świecie. W 2015 roku firma uruchomiła program w trzech krajach Europy - w Szwecji, Norwegii i Szwajcarii, we współpracy z lokalnymi operatorami poczty i przedstawicielami sektora handlu.

Jak powiedział Rafiq, "jesteśmy naturalnym partnerem dla Amazona ze względu na nasze doświadczenie i przekonanie, że usługa tego rodzaju jest wielką wygodą dla klientów". Zapowiedział także, że Volvo myśli o rozszerzeniu dostępności tego rodzaju usług na cały świat.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019