Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Fortum sprzedaje prąc w abonamencie

Autor:  PAP/PSZ  |  15-05-2018 17:35
Koncern energetyczny Fortum wprowadził możliwość zakupu energii w ramach abonamentu. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku, stworzone z myślą o osobach wynajmujących mieszkania.

Firma pracuje także nad kolejnymi ofertami opartymi o ten model. Przedstawiciele Fortum argumentują, że modele subskrypcyjne cieszą się coraz większą popularnością, a abonament przestał kojarzyć się wyłącznie z telekomunikacją. Dziś w ramach stałej, miesięcznej opłaty można też np. oglądać filmy, słuchać muzyki czy korzystać z usług medycznych. Teraz na podobnych zasadach można także płacić za energię elektryczną.

Fortum chce sprzedawać w Polsce prąd i gaz nawet do miliona gospodarstw domowych.
Fot. Shutterstock

Oferta jest pierwszym na polskim rynku rozwiązaniem, w którym opłaty za prąd i pomoc fachowców stają się częścią miesięcznej subskrypcji. Dotychczas tego typu ułatwienia były znane przede wszystkim w serwisach typu VoD. Subskrypcja ma rozwiązać problemy właścicieli mieszkań pod wynajem - rachunek ze stałym abonamentem ma ułatwić rozliczenia z lokatorami, a pakiet home assistance ograniczyć zaangażowanie właścicieli w naprawę usterek i awarii w mieszkaniu.

Dyrektor marketingu Fortum Maciej Kościński ocenił, że model subskrypcyjny może zmienić podejście wielu klientów także do procesu ewentualnej zmiany dostawcy energii. "Ponad 90 proc. Polaków wie, że może zmienić dostawcę energii, jednak w ciągu ostatnich 10 lat zaledwie 3 proc. z nich zdecydowało się na taki krok. Trudno o elastyczność na tak hermetycznym rynku. Jednym z powodów jest zbyt duża liczba regulacji, ale też relatywnie niewielkie korzyści dla klientów" - uważa Kościński.

Dotychczas odbiorcy nie mieli alternatywy dla klasycznych rozliczeń w postaci rachunków, opartych na odczytach stanu licznika, co było uciążliwe szczególnie dla właścicieli mieszkań pod wynajem. Prąd w abonamencie zawiera stałą opłatę za energię, w pakiecie z poradą prawnika i pomocą fachowców. "Model abonamentowy, w którym klient rozlicza daną usługę w ramach stałej subskrypcji, nie jest zarezerwowany tylko dla muzyki czy filmów. Może znaleźć zastosowanie także na detalicznym rynku energii elektrycznej" - ocenił dyrektor.

Fortum docelowo chce sprzedawać w Polsce prąd i gaz nawet do miliona gospodarstw domowych.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019