Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2023

Solaris planuje budowę nowego zakładu w Wielkopolsce

Autor: PAP/JS/AH
Dodano: 19-06-2018 22:24 | Aktualizacja: 20-06-2018 06:31

Wielkopolski producent pojazdów komunikacji miejskiej Solaris Bus & Coach przymierza się do budowy piątego zakładu produkcyjnego w regionie. Spółka kupiła 8,3 ha w okolicy Środy Wielkopolskiej.

Informację potwierdził w imieniu spółki Mateusz Figaszewski. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy inwestycja.

- Nasze plany mają związek z rosnącą liczbą zamówień z Polski i zagranicy. Celem inwestycji na zakupionym terenie jest rozwój naszego zaplecza produkcyjnego, głównie w obszarze budowy szkieletów i oblachowania, czyli tego, co obecnie jest realizowane w naszym zakładzie w Środzie Wielkopolskiej. Musimy powiększać nasze moce produkcyjne - powiedział Figaszewski.
 
Przypomnijmy, że tylko w ostatnim czasie Solaris podpisał umowę na dostawę doe 80 trolejbusów Trollino 18 do Mediolanu, kolejna umowa dotyczy dostawy dziesięciu autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 dla hamburskiego operatora transportu publicznego. Pojazdy zostaną dostarczone do września 2019 roku. Czytaj więcej: Solaris dostarczy autobusy elektryczne do Niemiec
Solaris dostarczy trolejbusy do Mediolanu

Wcześniej na ulice Wilna wyjechały pierwsze nowe autobusy Solaris Urbino wielkopolskiej firmy Solaris. Do jesieni bieżącego roku po litewskiej stolicy będzie jeździło 150 takich autobusów, a do końca roku dołączy do nich 41 trolejbusów Solaris Trollino 12. Czytaj więcej: Polskie autobusy na ulicach kolejnej europejskiej stolicy 

Obecnie produkcja Solarisa prowadzona jest w czterech fabrykach w Wielkopolsce. W Środzie Wielkopolskiej znajdują się dwie spawalnie, gdzie wytwarzane są nadwozia autobusów i tramwajów. Montaż pojazdów szynowych odbywa się w Poznaniu, a autobusy produkowane są w Bolechowie, gdzie mieści się centrala firmy.

Spółka Solaris Bus & Coach jest producentem autobusów, trolejbusów i tramwajów. W ub. roku sprzedała blisko 1,4 tys. pojazdów - najwięcej w swojej historii. Ubiegłoroczne przychody przekroczyły 1,85 mld zł. Firma jest jednym z czołowych producentów autobusów elektrycznych w Europie. Jest też największym europejskim producentem trolejbusów.

Toczy się obecnie proces sprzedaży Solarisa. Jego właściciele - Krzysztof i Solange Olszewscy - postanowili znaleźć nowego inwestora, choć sami nie wykluczają, że zatrzymają część udziałów. Na razie zapewniają jedynie, że marka Solaris nie zniknie z rynku, a produkcja z Polski, co potwierdzają doniesienia o zamiarze budowy nowego zakładu w Środzie Wielkopolskiej. 

Czytaj także: Solaris na pewno nie zniknie jako marka

Przejęcie Solarisa, jeżeli do niego dojdzie, będzie jedną z największych tego typu transakcji ostatnich lat w branży. Trudno jednak powiedzieć, kto ma w wyścigu największe szanse i ile go to będzie kosztować.

Wśród potencjalnych nabywców wymienia się: BYD, Anadolu Isuzu, Otokar. Analitycy nie wykluczają również przejęcia firmy przez Polski Fundusz Rozwoju.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2023