Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022

Singapur: rynek rolno-spożywczy

Autor: Tomasz Burdzik
Dodano: 11-12-2018 14:18

Singapur jest jednym z największych importerów produktów spożywczych. Brak wystarczającej powierzchni rolnej sprawia, że niemal 90 proc. produktów spożywczych pochodzi z importu, aby zaspokoić potrzeby ponad 5-milionowej populacji mieszkańców. Sektor rolnictwa wytwarza poniżej 1 proc. PKB.

Z racji niewielkiego terytorium Singapur ma ograniczone możliwości do rozwoju rolnictwa, jak również hodowli zwierząt. Sektor rolniczy ma udział poniżej 1 proc. w krajowym PKB. W Singapurze uprawia się głównie rośliny liściaste oraz kiełki fasoli, które są przeznaczone na rynek lokalny. Uprawa tych roślin pochodzi w 20 proc. z warunków szklarniowych, zaś w 80 proc. z wolnego powietrza.

Z uwagi na ograniczone możliwości upraw roślin oraz hodowli zwierząt podyktowane znikomą powierzchnią miasta-państwa, jakim jest Singapur, niemalże 90 proc. produktów spożywczych pochodzi z importu. W rezultacie sektor rolno-spożywczy stanowi interesującą propozycję dla potencjalnych eksporterów. Do największych państw-eksporterów należą: Malezja (1. miejsce), Australia (2. miejsce) oraz Stany Zjednoczone (3. miejsce). Co tyczy się relacji handlowych Singapuru z Unią Europejską, aż 58 proc. eksportowanych do Singapuru towarów stanowią produkty alkoholowe. W kwestii importu z Singapuru do Unii Europejskiej w sektorze rolno-spożywczym – 57 proc. importowanych produktów stanowią produkty dla niemowląt (mleka w proszku, gotowe jedzenie).

W latach 2014-2018 średni roczny wzrost sprzedaży w sektorze żywnościowym wynosił 5 proc.

W dalszej części artykułu dowiesz się, na jakie produkty spożywcze jest największe zapotrzebowanie, jakie kraje wiodą prym w eksporcie, oraz jakie warunki muszą spełniać produkty spożywcze eksportowane do Singapuru.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022