Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Kierowcy pojadą fragmentem nowej zakopianki

Autor:  PAP/PA  |  11-10-2018 10:16
W piątek przed południem nastąpi zmiana organizacji ruchu na zakopiance. Jadący od strony Krakowa pod Tatry wjadą na Zbójeckiej Górze na fragment nowej S7, czyli popularnej zakopianki. Kierowcy pojadą tą drogą do Chabówki - informuje GDDKiA.

Jadący od strony Zakopanego w Rabce - Zaborni skręcą na nowe rondo i dalej pojadą nową S7 aż do Zbójeckiej Góry, gdzie ruch powróci na starą drogę.

Odciek nowej S7 Skomielna Biała - Rabka z uwagi na górzyste ukształtowanie terenu jest skomplikowany pod względem inżynierskim.
Fot. mat. prasowe

Tymczasowo ruch na nowym odcinku będzie się odbywał po jednej, lewej jezdni nowej S7 w dwóch kierunkach.

- Zmiany są niezbędne dla prowadzenia dalszych prac przy budowie S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie, dróg serwisowych, łącznic. Ruch dwustronny po jednej jezdni będzie się odbywał do końca budowy całego odcinka Skomielna Biała - Rabka - poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.

Odciek nowej S7 Skomielna Biała - Rabka z uwagi na górzyste ukształtowanie terenu jest skomplikowany pod względem inżynierskim. Spora część tej trasy poprowadzona będzie na wysokich podporach, z których najwyższy ma wysokość około 50 metrów. Podpory i konstrukcje oporowe na tym odcinku są już niemal w całości gotowe.

Niezależnie od budowy odcinka nowej S7 Skomielna Biała - Rabka, równolegle trwają prace przy budowie dwóch kolejnych odcinków nowej zakopianki. Najbardziej skomplikowany jest odcinek tunelowy z Naprawy do Skomielnej Białej. Łączny koszt tych zadań odcinków przekracza 2,105 mld zł.

Cały, niemal 17-kilometrowy odcinek nowej zakopianki ma być oddany do użytku do 2021 roku. Odcinek Lubień - Naprawa do wejścia do tunelu wykonuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa, odcinek tunelowy - włoska firma Astaldi, a trzeci fragment włoska firma Salini.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018