Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Kierowcy pojadą nową drogą ekspresową S5 w Wielkopolsce

Autor:  wnp.pl (TE)  |  08-11-2018 20:54  |  aktualizacja: 09-11-2018 07:07
W piątek (9 listopada) zostanie oddany do użytku ok. 19-kilometrowy odcinek drogi S5 Radomicko (bez węzła) - Leszno (z węzłem). Wartą ponad 0,4 mld zł brutto inwestycję zrealizowało konsorcjum spółek z grupy Mota-Engil.
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno.
fot. GDDKiA
Na czarno drogi w eksploatacji, na czerwono w realizacji, a na niebiesko w planowaniu. fot. GDDKiA
Na czarno drogi w eksploatacji, na czerwono w realizacji, a na niebiesko w planowaniu. fot. GDDKiA
Jak poinformowało biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury, konferencja dotycząca tego wydarzenia rozpocznie się o godz. 10., a udział w niej weźmie m.in. wiceszef resortu Marek Chodkiewicz.
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
GDDKiA kontrakt z konsorcjum spółek Mota-Engil Central Europe oraz Mota-Engil Engenharia e Construcao podpisała w maju 2016 r. Umowa opiewała na 443,25 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 438,49 mln zł brutto.
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
Zadanie obejmowało dwujezdniową drogę ekspresową S5 o długości ponad 19 km, z dwoma pasami ruchu. Powstały dwa węzły drogowe: Święciechowa (pełniący jednocześnie funkcję obwodnicy miejscowości Święciechowa) oraz Leszno (na przecięciu z drogą krajową nr 12).
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
Fragment drogi ekspresowej S5 Radomicko - Leszno. fot. GDDKiA
Kontrakt obejmował też przebudowę dróg, budowę równoległych dróg dojazdowych dla obsługi przyległego terenu, budowę miejsca obsługi podróżnych, budowę szesnastu obiektów inżynierskich, odwodnienia drogi, oświetlenia, a także urządzeń ochrony środowiska, w tym m.in. ekranów ochronnych.

Zobacz też: Kolej strategicznym celem dla Mota-Engil Central Europe
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018