Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Toyota wprowadza zmiany w strukturze kierownictwa firmy

Autor:  PAP/rs  |  30-11-2018 17:00
Japońska firma Toyota zamierza spłaszczyć swoją strukturę kierowniczą. Ma to zwiększyć jej elastyczność i skrócić czas podejmowania decyzji. Firma przekształca się z tradycyjnego producenta aut w dostawcę nowej mobilności - podał w piątek serwis Automotive News.

Proponowane zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2019 r. W ich ramach firma zlikwiduje stanowiska wykonawcze na poziomie dyrektorów zarządzających, zrównując je z niższym szczeblem kierowniczym, a starsi dyrektorzy zarządzający zostaną przemianowani na dyrektorów operacyjnych. Bez zmian pozostaną natomiast stanowiska wiceprezesów oraz zarząd przedsiębiorstwa.

Japońska firma Toyota zamierza spłaszczyć swoją strukturę kierowniczą. Ma to zwiększyć jej elastyczność
Fot. Shutterstock.com

W ramach nowej struktury koncernu dyrektorami operacyjnymi zostaną regionalni szefowie Toyoty: James Lentz (Ameryka Północna), Steve St. Angelo (Ameryce Łacińska) i Johan van Zyl (Europa), a także prezes Lexusa Yoshihiro Sawa. Ponadto dyrektor generalny koncernu Akio Toyoda obejmie nowe stanowisko dyrektora ds. marek Toyota i Lexus. Wcześniej podobną funkcję dla Lexusa pełnił Tokuo Fukuichi.

Toyoda stwierdził, że zdywersyfikowana i bardziej płaska struktura organizacyjna pozwoli na rozwój młodych talentów. Młodszym menadżerom zapewniona zostanie szybsza ścieżka kariery, która nie będzie oparta na drabinie dyktowanej starszeństwem pracowników. Według Japończyka o awansie decydować mają talent i umiejętności, a nie wiek czy edukacja.

Według Automotive News Toyoda dąży do wprowadzenia w swojej firmie mentalności start-upowej, pomocnej w pracy nad elektrycznymi samochodami, pojazdami autonomicznymi i łącznością.

Serwis wskazał, że w przeszłości japoński koncern najczęściej wprowadzał zmiany w kierownictwie raz do roku na początku kwietnia, jednak w ostatnich latach tryb ten został zarzucony na rzecz szybszego bardziej doraźnego dostosowywania koncernu do zmian zachodzących w branży motoryzacyjnej.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019