Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Co 10. firma kurierska zalega z płatnościami wobec kontrahentów lub banków

Autor: PAP/KM
Dodano: 14-12-2018 06:22

Problemem firm kurierskich przed świętami jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów. Na ponad 9,7 tys. firm pocztowych i kurierskich kłopoty z terminowym regulowaniem zobowiązań ma blisko 10 proc. - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Według Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor średnio 41,3 tys. zł zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej.

Rynek usług kurierskich rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie - podkreśla Biuro Informacji Gospodarczej. Na rozwój branży duży wpływ ma rosnąca popularność zakupów przez internet.

- Zgodnie z prognozami w roku 2018 całkowity wolumen paczek wzrośnie do poziomu 440 mln (o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku) - wskazali eksperci Biura.

Okres przedświąteczny, jak podkreśliło BIG InfoMonitor, to tradycyjnie boom na usługi kurierskie i to z roku na rok coraz większy, bo chętniej kupujemy online. Według badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor przez Instytut ARC Rynek i Opinia, udział osób, które kupią w sieci wszystkie lub większość świątecznych prezentów wyniesie w 2018 r. 28 proc. Natomiast przeważająca część podarków w tradycyjnych sklepach kupi 41 proc. ankietowanych. Przed rokiem, jak dodano, było to odpowiednio 26 proc. i 42 proc.

Eksperci Biura wyliczyli też, że przedświąteczna gorączka powoduje, iż czas oczekiwania na przesyłkę w listopadzie i grudniu wydłuża się o ok. trzy godziny. W efekcie średni termin dostawy pod drzwi zajmuje do 46 godzin.

Problemem firm kurierskich jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów oraz banków - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy Biura Informacji Kredytowej.

- Na 9 730 firm pocztowych i kurierskich, (wśród których są przedsiębiorstwa aktywne, zawieszone lub już wyrejestrowane), problemy ma 964, czyli 9,9 proc. - wyliczono.

Jak powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, w większości przypadków problem dotyczy płatności wobec partnerów biznesowych, znacznie rzadziej zdarzają się natomiast opóźnienia wobec banków.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021