Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

PKP PLK szykują modernizację stacji Gliwice Łabędy

Autor:  wnp.pl (TE)  |  11-01-2019 10:15  |  aktualizacja: 11-01-2019 10:19
Szybsze podróże do Kędzierzyna-Koźla i Strzelec Opolskich, dodatkowy przystanek i sprawniejszy przewóz towarów - to efekty, które zarządca kolejowej infrastruktury zamierza uzyskać dzięki modernizacji stacji Gliwice Łabędy. Podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej tej inwestycji.

PKP PLK podpisały umowę na kwotę ok. 4,9 mln zł z firmą Systra, a dokumentacja projektowa ma powstać do sierpnia 2020 r. Roboty budowlane przewidywane są w następnej perspektywie finansowej unijnego budżetu.

Sprawniejszy przewóz towarów ma być możliwy dzięki planowanej budowie nowego toru, który połączy stację Gliwice Łabędy ze stacją Gliwice Port.
fot. PKP PLK

- Gliwice Łabędy to ważna śląska stacja, przez którą przebiegają linie: z Katowic do Kędzierzyna Koźla (nr 137) oraz  do Pyskowic (nr 135) i dalej do Strzelec Opolskich (linia nr 132). Przez Gliwice Łabędy przebiega międzynarodowy szlak kolejowy E30 łączący Niemcy, Polskę i Ukrainę - podały PKP PLK.

Jak wyjaśniły, dokumentacja określi szczegółowo zakres prac, które obejmą m.in. nowe tory i sieć trakcyjną  oraz komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Efektem prac na stacji Gliwice Łabędy ma być podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (na linii 137) oraz do 120 km/h (na linii 135). Pociągi towarowe na trasie Gliwice - Pyskowice i Gliwice - Kędzierzyn-Koźle przyspieszą do 120 km/h - zapowiedziały PKP PLK.

Dodały, że ze względu na zmianę układu torowego w stacji Gliwice Łabędy oraz przebudowę wiaduktu kolejowego na ul. Staromiejskiej w Gliwicach, nad którym znajduje się peron nr 1, planuje się rozbiórkę tego peronu. Nowy będzie przesunięty o ok. 150 m w kierunku stacji Taciszów.

- Z myślą o mieszkańcach gliwickiego Osiedla Kopernika, PLK planują budowę nowego przystanku o roboczej nazwie Gliwice Kopernik w rejonie estakady Jana Heweliusza - wskazano.

Natomiast sprawniejszy przewóz towarów ma być możliwy dzięki planowanej budowie nowego toru, który połączy stację Gliwice Łabędy ze stacją Gliwice Port.

- Połączenie umożliwi bezpośredni wjazd od strony stacji Gliwice Łabędy do stacji Gliwice Port z pominięciem stacji Gliwice. Obecnie nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego między tymi stacjami - podsumowano.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019