Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

PGNiG planuje budowę stacji paliw CNG w Łomży i Suwałkach

Autor:  wnp.pl (DM)  |  11-01-2019 13:50  |  aktualizacja: 11-01-2019 13:53
Wchodząca w skład Grupy PGNiG spółka PGNiG Obrót Detaliczny podpisała listy intencyjne z Łomżą i Suwałkami, zakładające budowę infrastruktury do tankowania paliw CNG. Paliwo to ma posłużyć do napędu miejskich autobusów

W pierwszym etapie inwestycji Łomża planuje zakup 10 autobusów zasilanych ekologicznym gazem CNG, co stanowić będzie ok. 25 proc. całego taboru w mieście. Z kolei miejska spółka Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach planuje zakup co najmniej 15 nowych autobusów napędzanych CNG, czyli ponad 40 proc. istniejącego taboru.

Zasilany CNG autobus w Rzeszowie.
Fot. Shutterstock.com

- Autobusy zasilane CNG to ekologiczne i ciche pojazdy, które świetnie sprawdzają się w środowisku miejskim.  Polskie miasta coraz częściej decydują się na wybór tego typu pojazdów, ponieważ ich cena jest porównywalna do autobusów na olej napędowy przy zdecydowanie niższych emisjach zanieczyszczeń - mówi Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Czytaj też: Gaz pomostem do czystego powietrza. Są dobre przykłady

- W oparciu o innowacyjne technologie chcemy stworzyć sieć nowoczesnej i przyjaznej komunikacji miejskiej. Rozwój ekologicznego transportu w miejskiej flocie oznacza czystsze powietrze, przeciwdziałanie niskiej emisji oraz wzrost komfortu życia mieszkańców - podkreśla Mariusz Chrzanowski, prezydent Łomży.

Wtóruje mu prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz: dbałość o środowisko naturalne oraz zdrowie mieszkańców to nasz priorytet. Zakup 15 nowych autobusów na CNG to pierwszy krok do tego, by wymienić całkowicie stary tabor na nowoczesny i ekologiczny.

Władze polskich miast coraz częściej doceniają korzyści ekonomiczne związane z wykorzystaniem autobusów na CNG. Koszt przejechania 100 kilometrów takim pojazdem jest o ok. 10 proc. niższy niż w przypadku autobusu zasilanego olejem napędowym. Ponadto, w nadchodzących latach, oszczędności mogą wzrosnąć nawet do ok. 20 proc., co ma związek z planowanym zniesieniem akcyzy na gaz ziemny CNG do celów napędowych.

 

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019