Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Volkswagen stawia na energię odnawialną

Autor:  PAP/KM  |  11-01-2019 13:53
Niemiecki producent samochodów Volkswagen ogłosił utworzenie firmy zależnej Elli, która ma łączyć usługi energetyczne z rozwiązaniami dla elektromobilności. Nowe przedsiębiorstwo może być odpowiedzią na podobne usługi koncernu Tesla - podała agencja Bloomberga.

Spółka ma zapewniać szereg produktów związanych z rozwiązaniami energetycznymi dla domu, firm oraz miejsc publicznych, zapewniając odnawialne źródła prądu oraz systemy ładowania pojazdów. Ma także współgrać z pierwszym elektrycznym samochodem marki Volkswagen - ID, który ma trafić na rynek w 2020 r.

Spółka ma zapewniać szereg produktów związanych z rozwiązaniami energetycznymi dla domu, firm oraz miejsc publicznych, zapewniając odnawialne źródła prądu oraz systemy ładowania pojazdów
Fot. Shutterstock

- Nazwa "Elli" oznacza "elektryczne życie", ponieważ planujemy umożliwić styl życia w pełni połączony z wykorzystaniem auta elektrycznego - zaznaczył szef nowej firmy Thorsten Nicklass. Wcześniej kierował spółką joint venture Digital Energy Solutions.

Zdaniem agencji Bloomberga Elli ma być rywalem dla amerykańskiej firmy Tesla, która także oferuje rozwiązania przechowywania energii i panele słoneczne dla domów oraz stacje szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych Supercharger. Agencja podkreśla, że niewystarczający rozwój sieci ładowania samochodów jest jedną z podstawowych przeszkód w zwiększaniu sprzedaży zelektryfikowanych aut, zwłaszcza że ładowanie pojazdu może zajmować nawet kilka godzin.

Jeszcze pod koniec 2017 r. postawienie 400 stacji ładowania w Europie do 2020 r. zapowiadała firma Ionity - joint venture VW, Forada i BMW. Na razie funkcjonuje ich jedynie 37. W grudniu 2018 r. szef Tesli Elon Musk zapowiedział natomiast plan rozbudowy stacji Supercharger "od Irlandii do Kijowa i od Norwegii do Turcji". Obecnie liczba stacji Tesli na świecie nie przekracza 12 tys.

W minionym miesiącu negocjatorzy PE i państw członkowskich Unii Europejskiej zawarli kompromis w sprawie nowych zaostrzonych celów emisji CO2 dla pojazdów - bardziej wyśrubowanych, niż spodziewane wcześniej przez VW. Dyrektor generalny firmy Herbert Diess oświadczył, że może to wymusić nawet 40-proc. udział samochodów elektrycznych w całkowitej liczbie sprzedawanych pojazdów koncernu w 2030 roku.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami VW planuje wydać nieco poniżej 44 mld euro do 2023 roku na badania i rozwój w dziedzinach samochodów elektrycznych, autonomicznej jazdy i usług nowej mobilności.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019