Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

UOKiK: ponad 260 tys. zł kary dla Black Red White

Autor: PAP/rs
Dodano: 24-01-2019 11:55

UOKiK nałożył na spółkę Black Red White ponad 260 tys. zł kary - poinformował w czwartek urząd. Jak dodano, reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. z hasłem „Meble i dodatki bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.

Spółka Black Red White S.A. z Biłgoraja to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz.

"Od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję Meble i dodatki bez VAT". Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach.

Zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary" - poinformował UOKiK w komunikacie.

Zdaniem prezes UOKiK Marka Niechciała, "reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów".

"Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń" - tłumaczy cytowany w komunikacie prezes.

UOKiK wskazuje, że to nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd.

"Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę - ponad 260 tys. zł" - napisano.

Jak dodano, oprócz tego spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021