Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

W Anwilu jest nowy system ważenia pojazdów

Autor:  wnp.pl (DM)  |  05-02-2019 13:22  |  aktualizacja: 05-02-2019 14:19
Wchodzący w skład Grupy Orlen Anwil uruchomił system ważenia pojazdów w transporcie samochodowym, który ograniczył czynności związane z obsługą tego procesu o ponad połowę. Dzięki wdrożeniu automatyzacji wag skróceniu – niemal o jedną czwartą – uległ również czas upływający od chwili rejestracji kierowcy przed wjazdem do spółki w celu załadunku towaru do momentu opuszczenia przez niego terenu firmy.

Nowoczesny proces ważenia zaczyna się w od przekazania kierowcy – poprzez wiadomość sms – informacji o rozpoczęciu procedury wjazdu samochodu na teren zakładu. Jest ona generowana automatycznie przez system kontrolujący w czasie rzeczywistym status aktywności wag oraz punktów załadunku poszczególnych produktów.

Nowy system ważenia pojazdów to element przygotowań do zwieskzenia produkcji nawozów
Fot. mat. pras.

Kierowca zostaje skierowany do wolnego stanowiska załadunkowego, gdzie kolejnym krokiem procesu jest jego identyfikacja na bramie wjazdowej dokonywana na podstawie sprawdzenia identyfikatora. Prawidłowe przejście tej kontroli umożliwia wjazd. Kiedy czujniki określające właściwe położenie pojazdu wyślą odpowiedni sygnał do systemu, kierowca opuszcza kabinę i uruchamia ważenie pojazdu.

Czytaj też: PKN Orlen zmniejsza zakupy ropy naftowej od Rosnieftu

- Obecnie obsługujemy Anwilu nawet ponad dwieście załadunków dziennie. Dzięki uruchomieniu nowoczesnego systemu automatyzującego jeden z elementów tego procesu udało się zlikwidować „wąskie gardło”, jakim była przepustowość wag samochodowych–  mówi Lech Zobniów, dyrektor Biura Logistyki w chemicznej spółce.

Zautomatyzowanie systemu ważenia to jedno z przedsięwzięć, których wdrożenie związane jest z realizacją przez Anwil projektu zwiększenia – z miliona ton do prawie 1,5 mln ton rocznie – mocy produkcyjnych instalacji nawozowych spółki.

Planowane pod koniec 2021 r. uruchomienie trzeciej instalacji do produkcji nawozów azotowych będzie wymagało od włocławskiej firmy gotowości do obsługiwania odpowiednio większej liczby transportów.

 

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019