Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Apple powołał szefa marketingu rozszerzonej rzeczywistości

Autor:  PAP/rs  |  12-02-2019 10:50
Amerykański koncern Apple powołał Franka Casanovę na stanowisko szefa marketingu rozszerzonej rzeczywistości (AR). To nowa funkcja w firmie i jej utworzenie pokazuje jak ważna rolę pełni AR dla przedsiębiorstw technologicznych - podaje we wtorek Bloomberg.

Casanova odpowiadał wcześniej za marketing koncernu dla operatorów komórkowych. W mediach społecznościowych podkreślił, że "jest teraz odpowiedzialny za wszelkie aspekty marketingu produktowego inicjatywy dotyczącej rozszerzonej rzeczywistości".

Amerykański koncern Apple powołał Franka Casanovę na stanowisko szefa marketingu rozszerzonej rzeczywistości
Fot. Shutterstock.com

Jak przypomina Bloomberg Casanova pracuje dla Apple'a od ok. 30 lat. Był jedną z osób odpowiedzialnych za wprowadzenie na rynek iPhone'a. Do jego zadań należała m.in. promocja odtwarzacza wideo QuickTime.

"Działania Apple dotyczące AR zyskały nazwisko i twarz osoby z dużym doświadczeniem w pracy nad zaawansowanymi technologiami. (...) Frank jest idealną osobą do kierowania tym projektem" - powiedział były dyrektor marketingu koncernu Michael Gartenberg.

Rozszerzona rzeczywistość nakłada wirtualne treści na rzeczywiste obrazy. Znaczenie tej technologii było wielokrotnie podkreślane przez szefa Apple'a Tima Cooka. Jego firma oferuje rozwiązania AR dla nowych iPhone'ów i iPadów. Według doniesień medialnych przyszłoroczne smartfony firmy będą wyposażone w kamery 3D korzystające z rozwiązań AR. Nad technologią rozszerzonej rzeczywistości pracują setki inżynierów koncernu - podawał wcześniej Bloomberg.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019