Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

E-sport: Polacy w ćwierćfinale "CS:GO" na igrzyskach WESG 2018-2019

Autor: PAP/KM
Dodano: 13-03-2019 16:52

Polacy wystąpią w ćwierćfinale turnieju drużynowej strzelanki "Counter-Strike: Global Offensive" rozgrywanego w chińskim Chongqing w ramach igrzysk gier wideo World Electronic Sports Games 2018-2019. Z zawodów odpadli natomiast zawodnicy grający w "StarCrafta 2".

Światowe finały igrzysk sportów elektronicznych WESG 2018-2019 trwają od 7 do 17 marca 2019 r. Inaczej niż na większości imprez e-sportowych indywidualni zawodnicy i drużyny występują jako przedstawiciele poszczególnych państw.

W środę w pierwszej rundzie playoffów drużynowego turnieju głównego w strzelance "Counter-Strike: Global Offensive" (Valve) warszawski zespół AGO Esports wygrał 2:0 z Team Ukraine. Tym samym Polacy zapewnili sobie awans do ćwierćfinału i minimalną nagrodę w wysokości 10 tys. dolarów. W czwartek o 9 rano czasu polskiego krajowi e-sportowcy zagrają przeciwko serbskiemu zespołowi Valiance.

AGO w Chongqing występuje w składzie: Dominik "GruBy" Świderski, Damian "Furlan" Kisłowski, Tomasz "phr" Wójcik, Grzegorz "SZPERO" Dziamałek i Kacper "kap3r" Słoma; trener - Mikołaj "miNIr0x" Michałków.

Dwóch krajowych zawodników zakwalifikowało się również do udziału w playoffach turnieju indywidualnego strategii czasu rzeczywistego "StarCraft 2" (Blizzard Entertainment). W tej kategorii Polskę reprezentowali Mikołaj "Elazer" Ogonowski (AGO Esports) i Grzegorz "MaNa" Komincz (Team Liquid).

Polacy w pierwszej rundzie playoffów "SC2" musieli zmierzyć się z dwoma najlepszymi zawodnikami zeszłorocznego sezonu organizowanych przez Blizzarda mistrzostw WCS. Przeciwnikiem MaNy był obecny mistrz świata - Fin Joona "Serral" Sotala, natomiast Elazera - Koreańczyk Czo "Maru" Seong. Spotkania zakończyły się eliminacją reprezentantów Polski (MaNa 1:3 Serral; Elazer 0:3 Maru) bez nagród.

Całkowita pula e-sportowych igrzysk WESG przekracza 2,5 mln dolarów (9,63 mln złotych). Blisko milion dolarów przewidziano na nagrody w zawodach "CS:GO", w tym 890 tys. USD w turnieju głównym (500 tys. USD dla zdobywców pierwszego miejsca). Pula turnieju "SC2" wynosi 240 tys. dolarów (150 tys. USD dla zwycięzcy).

Polacy nie brali udziału w pozostałych kategoriach WESG, w tym w zakończonych już rozgrywkach cyfrowej gry karcianej "Hearthstone" ani drużynowych gier strategicznych "Dota 2" i "Vainglory".

Przeczytaj: Intel Extreme Masters Katowice 2019 - ryzyko, które się opłaciło

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020