Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Pociągi nie pojadą linią Herby Nowe–Wieluń–Kępno

Autor: PAP/JS
Dodano: 20-03-2019 16:16

Od poniedziałku, 25 marca br., zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP PLK, zamknie linię kolejową między Herbami Nowymi, Wieluniem i Kępnem. Na czas przewidzianych do 15 kwietnia prac, pociągi dalekobieżne pojadą przez Kluczbork, a za składy regionalne jeździć będą autobusy.



Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowej, zamknięcie jednotorowej linii, wiodącej przez województwa śląskie, łódzkie oraz wielkopolskie, jest związane z remontem jednego z mostów kolejowych, odcinków toru i przebudową przejazdów kolejowo-drogowych.

Chodzi o znaczny fragment jednotorowej linii kolejowej nr 181 Herby Nowe - Oleśnica. Kursują nią m.in. pociągi z Tarnowskich Gór do Wielunia Dąbrowy, obsługiwane przez Przewozy Regionalne. W związku z zamknięciem od 25 marca odcinka tego połączenia od Herb Nowych, uruchomiona zostanie tam komunikacja autobusowa.

Odcinkiem, który zostanie zamknięty od poniedziałku, kursuje również pociąg TLK "Osterwa" Przemyśl - Szczecin przewoźnika PKP Intercity. Na czas prac zostanie on skierowany na objazd przez pobliski Kluczbork.

Według PLK zaplanowane prace będą dotyczyły m.in. 80-metrowego mostu kolejowego na rzece Liswarta. Obejmą tam wymianę szyn i podkładów, konserwację konstrukcji stalowej oraz regulację sieci trakcyjnej.

W tym samym czasie na 22 km linii, na szlakach Panki - Krzepice oraz Janinów - Pątnów Wieluński, wyszlifowane i wyregulowane zostaną szyny. Zapobiegnie to wprowadzaniu ograniczeń prędkości dla pociągów pasażerskich. Koszt robót przy moście i szlifowaniu szyn, finansowanych ze środków własnych spółki, to ok. 2 mln zł.

Jednocześnie od 25 marca do 15 kwietnia potrwają prace na trzech przejazdach przez linię 181 w miejscowościach Janinów, Odcinek i Dalachów. Zainstalowana zostanie tam automatyczna sygnalizacja świetlno-dźwiękowa, wymienione zostaną też fragmenty jezdni.

Wartość prac na tych trzech przejazdach wyniesie 2,6 mln zł. Są one częścią projektu: "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowo-drogowych etap I - część przejazdowa", obejmującego przebudowę 119 przejazdów w dziewięciu województwach. Jego wartość to 256,7 mln zł netto, w tym dofinansowanie unijne - prawie 194 mln zł netto.

To nie jedyne zamknięcie jednotorowej linii na południu kraju, związane z rozpoczęciem sezonu budowlanego. Od poniedziałku 18 marca zarządca kolejowej infrastruktury zamknął na miesiąc fragment połączenia Katowic z Rybnikiem - między Mikołowem i Leszczynami. Powodem jest odbudowa mijanki na jednotorowym odcinku linii nr 140, na przystanku Łaziska Górne Brada.

Pociągi Kolei Śląskich kursują w tym czasie tylko na odcinkach z Katowic do Mikołowa oraz z Leszczyn do Rybnika i dalej, w zależności od relacji, do Wodzisławia Śląskiego, Raciborza czy Bohumina. Za pociągi regionalne uruchamiane są bezpośrednie autobusy z Katowic do Leszczyn, inne autobusy obsługują stacje i przystanki na zamkniętym odcinku Mikołów - Leszczyny.

Inne autobusy zastępcze uruchamia, wobec zamknięcia odcinka tej linii, przewoźnik PKP Intercity, m.in. w relacji Katowice - Rybnik - Wodzisław Śląski. Przewozy Regionalne za swoje pojedyncze kursy w tym rejonie uruchamiają autobusowe połączenie Katowice-Leszczyny.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020