Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

120 spraw w trzy lata. Orlen zmaga się z oszustami

Autor: Justyna Sobolak
Dodano: 15-04-2019 06:02 | Aktualizacja: 15-04-2019 06:21

Ponad 120 zakończonych spraw tylko w ciągu trzech ostatnich lat. Orlen walczy z firmami podszywającymi się pod jego markę. Jednakże nie tylko naftowy koncern ma problemy z niezgodnym z prawem wykorzystywaniem swojego wizerunku.

Szyld znanej marki działa na klientów jak magnes. Pociąga za sobą konkretne skojarzenia. Może to być wysoka jakość produktów, profesjonalna obsługa. To skojarzenia, na które pracuje się latami. Marki o tym wiedzą. Ale i pozwalają skorzystać z wypracowanego przez laty doświadczenia, przekazując know-how i swój szyld franczyzobiorcom. Problem jednak w tym, że franczyza kosztuje. Niemało. W niektórych konceptach to nawet kilka milionów złotych. Być może dlatego wielu przedsiębiorców idzie na skróty. Otwiera własne biznesy, ale firmuje je logiem czy nazwą znanej marki. Problem tylko w tym, że robią to bezprawnie.

Z takimi sytuacjami nagminnie spotyka się PKN Orlen. Z informacji, które uzyskaliśmy od spółki wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat firma z powodzeniem zakończyła około 120 spraw dotyczących niezgodnego z prawem wykorzystania logo oraz znaków towarowych, których dokonywały nieuprawnione do tego stacje paliw. Mówiąc wprost, firmy podszywały się pod stacje sieci Orlen, ale nie tylko. Były sytuacje podszywania się pod stacje Bliska czy marki historyczne jak Petrochemię Płock oraz CPN. Koncern zakończył też kilkanaście spraw dotyczących naruszeń marki Orlen w internecie oraz w mediach.

Jak firmie udaje się wyłapać takie przypadki?

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019