Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Tu są pieniądze. O e-sporcie mówią liczby

Autor:  GP  |  17-04-2019 17:25  |  aktualizacja: 17-04-2019 17:28
To kolejny rok wzrostów w branży e-sportowej. W 2018 r. największy turniej oglądało blisko 2 miliony widzów, a kolejna prognoza wartości globalnego rynku pokazała imponujące 138 miliardów dolarów. O e-sporcie porozmawiamy w maju na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
Puchar, który był nagrodą w rywalziacji Intel Extreme Masters 2019. Turnieje IEM odbywają się od kilku lat w Katowicach.
fot. Helena Kristiansson/ESL/IEM Katowice 2019/materiały prasowe)
Jeszcze kilka lat niewielu przypuszczało, że wydarzenia i turnieje e-sportowe mogą napędzać emocje milionów ludzi. Jak jednak pokazują nowe statystyki branży, coraz więcej osób ogląda rywalizację profesjonalnych graczy.

W 2018 r., jak przekonują wyniki monitoringu transmisji e-sportowych portalu Esports Charts (escharts.com), największe rywalizacje organizowane w świecie, gromadziły w sieci milionowe widownie. Spójrzmy na przykłady:

  • Turniej World Championship, w którym rywalizowali gracze w najpopularniejszej grze e-sportowej League of Legends. Turniej oglądało ponad milion 900 tysięcy osób.
  • Turniej ELEAGUE Major 2018 zgromadził internetową widownię bliską miliona 300 tysięcy widzów. Grano w Counter-Strike: Global Offensive.
  • Turniej The International 2018, gdzie rozgrywki w DOTA 2 zgromadziły milion 100 tysięcy kibiców.

Warto też wspomnieć o goszczących w Katowicach rozgrywkach Intel Extreme Masters, które do Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego przyciągnęły rekordową liczbę osób. IEM zgromadził w dwa weekendy 174 tysiące fanów.


E-sport ma urosnąć także w wymiarze finansowym. Jego, wcześniej wspomnianą wartość w 2018 r. - 138 miliardy dolarów - wyliczył amerykański instytut analityczny Newzoo, a badanie zleciła CNBC.

Z tych samych badań wiadomo, że to wzrost względem 2017 r. o aż 13,3 proc. Na te efekty składa się nie tylko rosnąca publiczność i wpływy z reklam dla organizatorów turniejów, czy zyski ze sprzedaży gier, ale też szeroko rozumiany merchandising, który towarzyszy graczom i drużynom.

O e-sporcie porozmawiamy w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Biznesowej stronie tej sfery poświęcony będzie panel "E-sport w gospodarce" 14 maja 2019 r. Więcej o Kongresie na stronie internetowej poświęconej wydarzeniu.

Więcej o e-sporcie - w specjalnym, poświęconym temu tematowi wydaniu programu gospodarczego WNP.PL Sektor

Czytaj też:
E-sport to rozrywka młodych. Mercedes, Wedel, DHL i inni już to widzą
Krzysztof Pikiewicz z ESL, czyli nasz człowiek w wielkim świecie e-sportu
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019