Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Apple pracuje na technologią motoryzacyjną; rozmawia z dostawcami

Autor:  PAP/rs  |  17-04-2019 18:12
Koncern Apple prowadzi rozmowy z przynajmniej czterema dostawcami sensorów lidar do samochodów autonomicznych, jednocześnie pracując nad własnym rozwiązaniem wykorzystującym tę technologię - wskazały w środę cztery anonimowe źródła agencji Reutera.

Oddział samochodów autonomicznych Apple - Project Titan - ma ocenić dostępne rozwiązania kilku dostawców, choć wymagania co do sensora lidar nowej generacji są wysokie - wskazali informatorzy, którzy nie zdradzili nazw firm uczestniczących w rozmowach.

Koncern Apple prowadzi rozmowy z przynajmniej czterema dostawcami sensorów lidar do samochodów autonomicznych
Fot. Shutterstock.com

Pojazdy testowe Apple wykorzystują obecnie jednostki lidar m.in. firmy Velodyne. Czujniki te dokładnie obrazują przestrzeń wokół samochodu w trzech wymiarach za pomocą impulsów lasera, lecz posiadają dużo części mechanicznych i potrafią kosztować ok. 100 tys. dol. za pojedynczy system. Apple ma szukać rozwiązania o mniejszych rozmiarach, bardziej niezawodnego oraz przeznaczonego do produkcji masowej.

"Nie są zadowoleni z większości zaprezentowanych im czujników" - wskazało jedno ze źródeł, dodając, że firma poszukuje "rewolucyjnego projektu" urządzenia, które obrazowałoby drogi nawet kilkaset metrów przed pojazdem i było możliwe do wyprodukowania standardowymi metodami tworzenia półprzewodników. Inny informator wskazał, ze firma pracuje także nad własnym sprzętem tego typu.

Nowe zainteresowanie lidarem koncernu z Cupertino ma według Reutera wskazywać na zdwojone wysiłki firmy w aspekcie rozwiązań dla samochodów autonomicznych. Nadal nie wiadomo, czy zadaniem Project Titan jest wyprodukowanie całego pojazdu, czy partnerstwo z inną firmą i zapewnianie jej rozwiązań sprzętowych oraz oprogramowania przy wspólnym projekcie samochodu.

Według agencji obecnie liczącym 1,2 tys. osób projektem Titan zarządzać ma Doug Field - weteran Apple, który został na powrót zatrudniony w 2018 r. po rezygnacji ze stanowiska szefa inżynierii w koncernie Tesla. Biznesmen po przejęciu steru zredukował zespół o ok. 190 osób i zatrudnił kolejnego specjalistę - Michaela Schwekutscha, który zajmował się w Tesli opracowywaniem technologii napędu elektrycznego. Apple rozszerzyło też w ostatnim czasie program testów autonomicznych systemów jazdy - w ubiegłym roku zarejestrowało blisko 80 tys. przejechanych przez prototypy mil w porwaniu do zaledwie ośmiuset w 2017 r.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019