Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Volvo podpisało wieloletnie i warte miliardy dolarów kontrakty

Autor:  PAP/JS  |  15-05-2019 09:47
Volvo podpisało wieloletnie i warte miliardy dolarów kontrakty na dostawy baterii litowo-jonowych z azjatyckimi koncernami CATL i LG Chem - poinformowano w środę. Jednocześnie producent samochodów buduje własną fabrykę ogniw, która powstaje w Gandawie na zachodzie Belgii.

Szwedzka marka chce aby do 2025 roku połowa sprzedawanych przez nich na świecie samochodów miała napędy elektryczne.

Pierwsza linia produkcyjna ogniw Volvo ma być gotowa do końca roku
Fot. Shutterstock.com

"Przyszłością Volvo są pojazdy elektryczne i jesteśmy zdecydowani by odejść od napędów spalinowych" - podkreślił w komunikacie dyrektor generalny firmy Hakan Samuelsson. "Dzisiejsze porozumienie z CATL i LG Chem pokazuje w jaki sposób osiągniemy nasze ambitne cele dotyczące elektryfikacji" - dodał.

Obecny kontrakt jest rozszerzeniem współpracy jakie LG Chem ma z Volvo. Do tej pory koncern dostarczał baterie dla hybryd plug-in montowanych w modelach XC90, XC60 i V60.

Pierwsza linia produkcyjna ogniw Volvo ma być gotowa do końca roku. Zakłady w Gandawie będą produkować baterie dla elektrycznej wersji modelu XC40, który zostanie zaprezentowany w drugiej połowie tego roku. Wersja hybrydowa typu plug-in tego samochodu już powstaje w Gandawie.

XC40 będzie pierwszym typowo elektrycznym modelem szwedzkiej marki. Samochód ma wejść do sprzedaży w 2020 roku.

Czytaj też: Volvo nie boi się brexitu. Inwestuje w Wielkiej Brytanii

Chiński CATL i południowokoreański LG Chem są dostawcami baterii dla wielu producentów motoryzacyjnych. Oba koncerny odgrywają kluczową rolę w popularyzacji samochodów elektrycznych.

LG produkuje baterie litowo-jonowe w Polsce. Ogniwa, jakie powstają na Dolnym Śląsku, stosowane są w autach elektrycznych. Nowy zakład dostarcza je do ponad 80 tys. pojazdów elektrycznych rocznie w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Odbiorcami baterii z Polski są Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Renault i Jaguar.

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych w UE jest jednym z priorytetów, na który stawia KE. Polska wraz z kilkoma innymi państwami jest w utworzonej w październiku 2017 roku inicjatywie European Battery Alliance, mającej połączyć wysiłki europejskich państw i firm w celu budowy silnego przemysłu bateryjnego.

KE planuje przeznaczenie na rozwój europejskiej technologii baterii w sumie 2,2 mld euro. KE postrzega produkcję baterii na poziomie UE jako cel strategiczny.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019