Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Wielki sukces Sense Monitoring. Panattoni już przekonali, teraz czas na ekspansję

Autor:  Tomasz Elżbieciak  |  20-05-2019 20:00  |  aktualizacja: 20-05-2019 19:53
Stworzony przez polski start-up system monitoruje już ponad 650 tys. mkw. wielkopowierzchniowych dachów płaskich w całym kraju. Wśród klientów Sense Monitoring znajduje się m.in. Panattoni - globalny deweloper powierzchni magazynowych i przemysłowych. Nie dziwi więc, że firma coraz poważniej zaczyna myśleć o ekspansji zagranicznej.
Podstawą systemu jest opracowany przez firmę układ pomiarowy, na który składa się sieć czujników laserowych montowanych w punktach oparcia dźwigarów dachowych oraz tarcze pomiarowe rozmieszczone w miejscach największych ugięć.

Wyniki pomiarów są analizowane w chmurze obliczeniowej, do której użytkownik uzyskuje dostęp za pośrednictwem dedykowanej aplikacji mobilnej.

System pomaga zarządcy budynku w codziennej pracy, nie obciążając przy tym personelu dodatkowymi obowiązkami. Umożliwia on całodobową kontrolę drożności wpustów odwadniających, warstw izolacji, a przede wszystkim ciężaru zalegającego śniegu.

Artiom Komardin, wiceprezes Sense Monitoring w rozmowie z portalem WNP.PL podkreślił, że system zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pozwala kontrolować koszty związane z utrzymaniem dachów.
 

Już w 2018 r. firma została jednym z laureatów konkursu Start-up Challenge na European Start-up Days - imprezie towarzyszącej Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach.

Jak wyjaśnił Komardin, system wymagał pięciu lat prac badawczo-rozwojowych, nim udało się wejść z tym produktem na rynek nieruchomości komercyjnych.
Sensor laserowy, fot. mat. pras.
Sensor laserowy, fot. mat. pras.
- Punktem zwrotnym był program akceleracyjny KPT ScaleUp realizowany przez Krakowski Park Technologiczny, dzięki któremu mogliśmy wyprodukować i wdrożyć pierwszą serię naszych sensorów - wskazał.

- System okazał się dużym sukcesem. Sprawdził się i zaczął sprzedawać tak naprawdę dzięki poczcie pantoflowej. Zainstalowaliśmy już w całej Polsce kilkaset sensorów i chronimy łącznie 650 tys. mkw. dachów płaskich - dodał.
Montaż sensora, fot. mat. pras.
Montaż sensora, fot. mat. pras.
Poza grupą Panattoni, która jest potentatem na rynku powierzchni magazynowych i przemysłowych, wśród klientów polskiego start-upu znajduje się wiele firm produkcyjnych i handlowych.

Komardin wskazał, że Sense Monitoring otrzymuje też dużo zapytań z zagranicy, m.in. z Kanady i Skandynawii. Choć nie udało się jeszcze pozyskać żadnego zlecenia, to dzięki zdobywanym w Polsce doświadczeniom firma myśli o ekspansji na te rynki, a także do takich krajów jak Niemcy czy USA.
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019