Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Oświetlają rośliny i zioła dla firm i domów. Bazylia rośnie nawet w łazience

Autor: Karolina Markowska
Dodano: 28-05-2019 12:59 | Aktualizacja: 28-06-2019 12:59

Gliwicka firma Growspec próbuje sił w branży oświetlenia do roślin. Biznes jest wyjątkowo ciekawy. Zobaczcie naszą rozmowę z Thomasem Barczykiem, założycielem Growspecu.

- Trzeba pracować non-stop – inaczej się wypada z rynku. Branża oświetleniowa poza IT i może samochodami elektrycznymi to ostatnio najszybciej rozwijająca się branża technologiczna na świecie. Niestety, trzeba ciężko pracować, inaczej ktoś zrobi produkt lepszy i tańszy. Na świecie wychodzą trzy generacje diod rocznie. Jeśli się nie orientujemy na rynku, robimy produkt mało efektywny energetycznie w stosunku do konkurencji i produkt droższy – podkreśla Thomas Barczyk, założyciel Growspec.

Dziś markę spotkać możemy na kilkunastu rynkach, nie tylko w Europie. Thomas Barczyk pytany o przepis na sukces dla zaczynających start-upów podkreśla, że istotna jest zasada „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Drugim czynnikiem jest konsekwencja, a tej często startującym firmom brakuje.

- Najczęstsze błędy? Brak dobrego pomysłu i potem żelaznej konsekwencji w realizacji – bo nie zawsze idzie pięknie, gładko i z górki. Zazwyczaj jest pod górkę. Niestety, ci, którzy mają pod górkę, często rezygnują w połowie drogi. Jeszcze częściej widzą już szczyt. Ci, którzy są w stanie osiągnąć ten szczyt, później liczyć mogą na mocne wsparcie.

Growspec był jednym ze 100 start-up-ow biorących udział w tegorocznej edycji „Start-up Challenge”.

Przeczytaj także: Julia Krysztofiak-Szopa zdradza przepis na udany start-up

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020