Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Wielcy przegrywają z internetem

Autor: Rzeczpospolita/rs
Dodano: 04-06-2019 08:45

Branża odzieżowa w internecie rozwija się błyskawicznie. Kolejne siedzi odzieżowe w USA i Wielkiej Brytanii wpadają w tarapaty, nie radząc sobie z coraz silniejszą konkurencją online. Trend przyjdzie i do nas - zapowiada "Rzeczpospolita".

Nawet rosnące e-sklepy znanych marek nie są w stanie utrzymać sieci stacjonarnych butików. W tarapaty wpadają kolejne wielkie marki. O zamykaniu sklepów informują takie potęgi jak GAP, czy H&M - czytamy w "Rz".

Według dziennika, do tej listy mogą dołączyć znane brytyjskie marki Topshop, Burton, Walls oraz Dorothy Perkins, które należą do grupy Arcadia, kontrolowanej przez miliardera Philipa Greena.

Podobne sytuacja z bankructwami dużych detalistów miały miejsce już wcześniej - w ostatnich latach upadły inne duże firmy, jak choćby BHS, Poundworld, czy Woolworth's. Stacjonarne sklepy w Wielkiej Brytanii mają coraz trudniej, ponieważ kraj ten jest jednym z największych rynków sprzedaży internetowej. Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wynosi tam ok. 20 proc. Dla porównania, w Polsce udział ten to zaledwie 6-7 proc.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020