Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Międzynarodowy handel w cyfrowym świecie

Autor: PortalSpozywczy.pl
Dodano: 17-06-2019 18:52

Podczas debaty „Międzynarodowy handel w cyfrowym świecie” w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, prelegenci rozmawiali na temat rozwoju handlu cyfrowego. Wskazali jakie są szanse i zagrożenia z tego wynikające.


Debata zatytułowana "Międzynarodowy handel w cyfrowym świecie" zaczęła się od pytania: co zmieniło się w ciągu ostatnich 15 lat w kontekście rewolucji cyfrowej.

Eirini Zafeiratou, Head of Public Policy EMEA, Amazon, przypomniała, że Amazon rozpoczął swoją działalność w latach 90-tych. A wszystko zaczęło się w garażu założyciela firmy, który pakował tam książki i inne produkty a następnie wysyłał je pod adres zamawiających. - Dzisiaj Amazon to międzynarodowy koncern, z naszych rozwiązań logistycznych korzysta dzisiaj mnóstwo małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie - dodała.

Ekspertka z Amazon zwróciła uwagę na coraz większą aktywność przedsiębiorstw w handlu internetowym. 0 O ile w 2002 roku aż 97 proc. transakcji na platformie Amazona stanowiła sprzedaż oferty samego Amazona, to obecnie już 58 proc. transakcji dokonywanych jest przez podmioty trzecie – małe i duże firmy korzystające z platformy do sprzedaży własnych produktów.

Poza tym wiele firm z całego świata korzysta również z sieci logistycznej i magazynów Amazona.

- Nasze centra logistyczne w Polsce w 60 proc. są wypełnione produktami od małych i średnich przedsiębiorstw z Polski i całej Europy, rozsyłanych na rynki całego świata – przyznała Zafeiratou.

Krzysztof Szubert, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji w latach 2017-2018, Visiting Fellow, University of Oxford, przyznał, że era cyfrowa przyniosła znaczące zmiany w gospodarce światowej. - Jeszcze 10 lat temu w dziesiątce największych przedsiębiorstw na świecie dominowały podmioty działające w przemyśle wydobywczym i telekomunikacji. Obecnie pięć największych firm to przedsiębiorstwa z sektora cyfrowego, zorientowane na obsługę platform internetowych - dodał.

Ekspert wskazał, że większość osób, które korzysta z tych usług jest z pokolenia Y. Więcej na te usługi wydają mężczyźni niż kobiety. Jego zdaniem ważnym elementem są technologie mobilne, przenośne. A najważniejsze w długofalowej perspektywie będą dane.

Czytaj więcej na PortalSpozywczy.pl

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020