Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Na autonomiczne auta na publicznych drogach jeszcze poczekamy

Autor:  PAP/rs  |  16-07-2019 16:43
Pierwsze w pełni autonomiczne pojazdy radzące sobie w różnych warunkach pojawią się na publicznych drogach nie wcześniej niż po 2030 r. - uważa szef oddziału Continental odpowiedzialnego za projekty pojazdów autonomicznych Andree Hohm.

  • Według Hohma dziś technologia autonomicznej jazdy może sprawdzić się np. na drogach prywatnych lub w przypadku niedużych prędkości.
  • Na publiczne drogi pierwsze w pełni autonomiczne samochody wyjadą jednak najwcześniej za ponad 10 lat - podał we wtorek serwis Automotive News.
  • Jak zauważył, wcześniejsze przewidywania uległy zmianie po pierwszych próbach wprowadzenia takich pojazdów na drogi szybkiego ruchu. Jednym z wyzwań okazało się m.in. bezpieczne hamowanie w przypadku awarii.

Pierwsze w pełni autonomiczne pojazdy radzące sobie w różnych warunkach pojawią się na publicznych drogach nie wcześniej niż po 2030 r.
Fot. Shutterstock.com

Według Hohma poziomem zerowym dla technologii jazdy autonomicznej będą ustawienia dla poruszania się z niskimi prędkościami w obszarach miejskich. Jak zauważył, jazda w mieście może być bardziej złożona niż na autostradach, ale małe prędkości mają "jedną kluczową przewagę - dają więcej szans w przypadku kiedy system zawiedzie lub kierowca otrzyma niewłaściwe odczyty z czujników".

Według niego technologia jazdy autonomicznej, zanim stanie się opłacalna w szerokim zastosowaniu, musi pokonać trzy bariery - to rozwój technologii, kwestie regulacyjne i akceptacja klientów.

"W Continental uważamy mobilność bez kierowcy za bardzo obiecującą" - powiedział. "Będzie ona miała znaczący udział w mobilności przyszłości" - dodał

Dyrektor generalny Continental Elmar Degenhart w kwietniu przewidywał, że łącznie rynek oprogramowania dla pojazdów autonomicznych ma wzrosnąć do 2030 r. z 280 mld euro do 1,2 biliona euro.

Continental pracuje nad tym, aby części produkowane seryjnie mogły być stosowane ich w zrobotyzowanych taksówkach. Niektóre z nich amerykański producent oferuje w autonomicznych busach EZ10 francuskiej firmy EasyMile.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019