Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

#TydzieńwAzji. Japońskie dzieci jedzą coraz więcej gotowych dań

Autor: Instytut Boyma
Dodano: 02-09-2019 14:02

W Japonii rośnie rynek gotowego jedzenia dla dzieci i niemowląt. Według firmy badawczej Fuji Keizai, roczna sprzedaż jedzenia dla dzieci zwiększyła się na przestrzeni ostatnich ośmiu lat o niemal 20 proc.

Dane o wzroście konsumpcji gotowych dań dla dzieci i niemowląt są zaskakujące, biorąc pod uwagę niski przyrost naturalny w kraju Kwitnącej Wiśni. Ten nieoczekiwany boom wiąże się z coraz większą aktywnością obojga rodziców na rynku pracy i mniejszą ilością czasu spędzanego w domu przez któregoś z nich. Jeszcze kilkanaście lat temu większość kobiet zostawała w domu, aby poświęcić się opiece nad dzieckiem. 

Obecnie rodzice z braku czasu coraz częściej inwestują w gotowe produkty spożywcze, które wystarczy podgrzać. Wedle badań, ważnym czynnikiem decydującymi o wyborze konkretnych dań jest czas ich przygotowania. Rodzice chwalą sobie także przewidywalną wartość odżywczą posiłków, dzięki czemu nie muszą zastanawiać się, czy potrawy są wystarczająco urozmaicone oraz bogate w witaminy i mikroelementy. Dla konsumentów istotne jest też pochodzenie żywności. Producenci w potrawach wykorzystują głównie mięso drobiowe oraz tuńczyka, a także produkty tradycyjne w kuchni japońskiej, których przygotowanie zajmuje stosunkowo dużo czasu.

Rynek gotowego jedzenia dla dzieci i niemowląt w Japonii może być atrakcyjny dla polskich firm, jeśli dostosują one swoją ofertę do smaków popularnych na wyspach, zapewnią ich szybkie i proste przygotowanie oraz przekonają klientów, że produkt spełnia potrzeby żywieniowe maluchów. Sprzedaż jedzenia na wyspy będzie stawał się coraz łatwiejszy dzięki liberalizacji w handlu między Japonią a Unią Europejską.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021