Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

#AzjaTech. Chińsko-austriacki śmigłowiec w cenie taxi

Autor: Instytut Boyma
Dodano: 07-11-2019 14:24

Chińska firma EHang, która wraz z austriackim FAAC opracowała prototyp bezzałogowej latającej taksówki Ehang 216, szykuje się do wprowadzenia swoich usług w południowochińskim Guangzhou (Kanton).

Mimo bardzo rozbudowanej sieci komunikacji miejskiej, licząca 15 milionów mieszkańców metropolia ma problemy ze stale rosnącym ruchem ulicznym. Rozwiązaniem problemu korków ma być transport powietrzny, z którym władze miasta wiążą duże nadzieje. Start-up EHang stara się wypełnić powstającą niszę na rynku komunikacji pilotowanymi kompaktowymi śmigłowcami i bezzałogowcami. Początek świadczenia usług przez małe śmigłowce bez pilotów ma mieć miejsce już w 2021.

Głównym wyzwaniem stojącym przed firmą i władzami Guangzhou nie są kwestie techniczne, a budowa odpowiedniej infrastruktury. W pierwszym etapie planowane jest stworzenie sieci przystanków i lądowisk w handlowych dzielnicach miasta. W skład infrastruktury wchodzą także centra kontroli lotów, z których pierwsze ma być uruchomione już wkrótce. Hu Huazhi, założyciel EHang, chce wzorować się na rozwiązaniach znanych z taksówek. Klienci mają otrzymać możliwość zarezerwowania za pomocą aplikacji lotu na konkretną godzinę. Koszt takiej podróży ma być taki sam, jak taksówki. EHang  uzyskał już zgodę Administracji Lotnictwa Cywilnego Chin na szkolenie pilotów swoich załogowych statków powietrznych. 

Ambicje firmy sięgają jednak dalej. W październiku podpisała umowę z Vodafone na opracowanie systemu kontroli lotów powietrznych taksówek dla Düsseldorfu. W tym mieście jako pierwszym w Niemczech EHang chce oferować swoje usługi. Vodafone ma z kolei prowadzić rozmowy z europejskimi władzami w sprawie stworzenia systemu zarządzania lotami dronów, wykorzystującego sieć 5G.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019