Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Australia. Google musi ujawnić dane osoby, która wystawiła dentyście złą opinię

Autor: GP
Dodano: 14-02-2020 09:50 | Aktualizacja: 14-02-2020 09:53

Sąd w Australii nakazał Google ujawnić dane pozwalające zidentyfikować osobę, która napisała negatywną recenzję. Internetowy wpis oceniał dentystę, który starał się o dane.

Sprawa dotyczy lekarza, który praktykuje w Melbourne. Jak podała opisująca tę historię BBC, Matthew Kabbabe jest specjalistą w dziedzinie wybielania zębów. Chciał pozwać osobę, która napisała recenzję w ramach usług Google. Uważał, że wyrażona opinia godziła w jego dobre imię i naraża go na straty.

Kabbabe argumentował, że użytkownik o nicku CBsm 23 naraził jego praktykę na szkodę, czytamy w serwisie internetowym BBC. Recenzja była niedługa. Składała się m.in. z dwóch słów: "STAY AWAY," co znaczy po angielsku "Trzymajcie się z daleka."

Czytaj też: Google za 2,6 mld dolarów kupił firmę analityczną

Decyzja sądu zmusi technologiczną firmę do ujawnienia danych piszącego recenzję. Google stroniło od tego kroku argumentując, że pozwala na negatywne oceny w ramach swoich usług. Dane, które firma firma musi "wydać" dentyście, obejmują: imię i nazwisko piszącego, numer telefonu, dane lokalizacyjne dotyczące urządzenia, z jakiego napisano recenzję, adresu IP tego urządzenia.

Sędzia Bernard Murphy uznał, że dentysta ma rację w kwestii narażenia na szkodę jego działalności przez opublikowanie recenzji. Uznał, że Google miało kontrolę nad tą publikacją i powinno pomóc w identyfikacji osoby piszącej.

Prawnicy lekarza uważają, że to precedensowy wyrok w Australii. Jest zwycięstwem małego biznesu nad argumentami Google i próbą anonimowości w sieci. Nim sprawą zajmował się sąd Google odmawiało dentyście dostępu do danych. Odmówiło też usunięcia recenzji ze swoich serwerów.

Google oferuje w ramach swoich usług pozycjonowanie wizytówki firmy. Zawiera ona najczęściej adres przedsiębiorstwa, dane podstawowe o kontakcie takie jak telefony, adres email, godziny otwarcia biura. Użytkownicy usług Google mogą wystawiać takim miejscom recenzje i oceny. Są one najczęściej widoczne na podstronie danego biznesu.

Czytaj też: Global Developer Service Alliance jednak bez Huaweia

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020