Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

MI: Poczta Polska wprowadza możliwość pełnomocnictwa w obsłudze klientów biznesowych

Autor: PAP
Dodano: 25-03-2020 14:58

Poczta Polska umożliwia klientom biznesowym złożenie pełnomocnictwa pocztowego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego – poinformowało w środę Ministerstwo Infrastruktury. Nie dotyczy to przesyłek nadawanych przez sądy i prokuratury.

Jak czytamy w komunikacie, w związku z epidemią koronawirusa i ograniczaniu bezpośredniej obsługi interesantów, Poczta Polska wprowadza możliwość składania pełnomocnictwa pocztowego przez mocodawcę dysponującego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Ministerstwo podkreśliło, że "przesyłki nadawane przez sądy i prokuratury nie będą wydawane pełnomocnikowi, któremu udzielono pełnomocnictwa pocztowego złożonego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego".

Dodano, że klient biznesowy Poczty w celu złożenia pełnomocnictwa pocztowego wypełnia druk Pełnomocnictwa pocztowego, który dostępny jest na stronie spółki.

"Następnie dokonuje przelewu kwoty opłaty za udzielenie pełnomocnictwa pocztowego na indywidualny rachunek, na który klient wpłaca wszelkie należności wynikające z umowy. Wysokość opłaty musi odpowiadać liczbie i rodzajowi udzielonych pełnomocnictw pocztowych w wysokości zgodnej z cennikiem opłat dodatkowych" - czytamy.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020