Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

PIE; w dobie pandemii rośnie znaczenie e-commerce i handlu bezpośredniego

Autor: PAP
Dodano: 26-03-2020 16:07

Konieczność ograniczania bezpośrednich kontaktów w dobie pandemii sprawia, że rośnie popularność nowych form sprzedaży - ocenił w czwartek Polski Instytut Ekonomiczny. Na znaczeniu zyskuje e-commerce i różne formy handlu bezpośredniego.

Jak podkreślili eksperci PIE, powołując się na dane GUS, liczba sklepów z artykułami codziennego zapotrzebowania w Polsce to niecałe 100 tys., z czego prawie 70 tys. (ponad 70 proc.) stanowią sklepy ogólnospożywcze, a blisko 25 tys. sklepy branżowe z artykułami żywnościowymi. Wśród sklepów ogólnospożywczych jest 7 tys. 659 supermarketów i 570 hipermarketów - łącznie 8 tys. 229 obiektów handlowych, czyli nieco ponad 8 proc. sklepów z artykułami codziennego zapotrzebowania - dodali.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021