Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Rosną wydatki reklamowe sieci komórkowych

Autor: Gazeta Prawna
Dodano: 09-01-2008 05:36

1,3 mld zł wydały - według stawek cennikowych - sieci komórkowe na reklamę w 2007 roku. Pozwoliło to im zdobyć ok. 4,7 mln nowych klientów.

Największe kwoty - po blisko 400 mln zł - wydały Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa. Ci dwaj operatorzy byli też liderami w wydatkach na reklamę telewizyjną. Wydali odpowiednio 267,9 mln zł i 248,9 mln zł. Z szacunków GP wynika, że PTC zdobyło w 2007 roku ok. 770 tys. nowych klientów, zaś Polkomtel - ok. 1,7 mln.

Rynkowy lider - PTK Centertel - na reklamę wydał w 2007 roku ok. 300 mln zł, z czego 187,5 mln zł na reklamę w TV. Z naszych szacunków wynika, że w ostatnich 12 miesiącach zdobył ok. 1,4 mln klientów.

P4, ubiegłoroczny debiutant na rynku telefonii komórkowej, na reklamę wydał ok. 200 mln zł, z czego 121 mln zł na reklamę telewizyjną. Sieć, która ruszyła w połowie marca, w końcu roku miała - według szacunków GP - ok. 850 tys. użytkowników.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021