Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Chmura i elektromobilność kuszą potentata

Autor: Piotr Myszor
Dodano: 11-09-2020 10:50

ABB przechodzi w stronę firmy technologicznej, znajdującej swe miejsce w Gospodarce 4.0, w digitalizacji i cyfryzacji przemysłu – powiedział Tomasz Wolanowski, prezes ABB podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w rozmowie z Rafałem Kergerem, redaktorem naczelnym WNP.PL. Jego zdaniem w najbliższej przyszłości będzie rosło znaczenie rozwiązań chmurowych i e-mobilności.

- 1 lipca tego roku ABB zakończyło proces sprzedaży Hitachi dywizji produktów i systemów dla energetyki. To kamień milowy w naszej historii, bo firma bardzo mocno się kojarzyła z produktami dla energetyki. Po tej transakcji ABB ma ambicję być coraz bardziej postrzegana jako firma technologiczna, znajdująca swoje miejsce w Gospodarce 4,0, w digitalizacji i cyfryzacji przemysłu – Tomasz Wolanowski.  



Energetyka pozostaje dla firmy kluczowym segmentem, ale w warstwie wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej. - Trzeba pamiętać, że oprócz rozwiązań, produktów i aplikacji dla średnich napięć ABB cały czas jest właścicielem biznesu oferującego rozwiązania sterowania i kontroli dla elektrowni – mówi Tomasz Wolanowski.

Jego zdaniem pandemia przyspieszyła proces digitalizacji przemysłu. - Pokazała nam, że pomaga ona w sytuacjach kryzysowych i może dostarczyć rozwiązań, z jakich wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy. Musimy jednak pamiętać, że cyfryzacja i digitalizacja nie jest doskonałym rozwiązaniem wszystkich problemów, jakie mamy – przypomina Tomasz Wolanowski i wskazuje, że jednym z najszybciej rozwijających się segmentów digitalizacji będą rozwiązania chmurowe, do których zaliczają się zarówno propozycje „dla Kowalskiego”, takie jak e-recepta, jak i dla wielkich firm.

Czytaj także: Dziś chmura jest bezpieczniejsza niż rozwiązania in-house

Jednym z bardziej aktywnych rynków stanie się e-mobility. – ABB swoją pierwszą ładowarkę do samochodów elektrycznych wypuściło już w 2010 roku i dziś jest liderem technologicznym w tym segmencie rynku. W ciągu tych 10 lat sprzedaliśmy około 80 tys. ładowarek w 100 krajach. Rynek Polski jest pod tym względem na relatywnie niskiej pozycji, ale - moim zdaniem - to kwestia czasu. To kierunek, od którego nie ma odwrotu – uważa Tomasz Wolanowski.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020