Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Nowa maszyna do robót torowych w PKP PLK

Autor: PIM
Dodano: 22-09-2020 21:03 | Aktualizacja: 22-09-2020 21:26

Nowoczesna podbijarka, jaka znalazła się niedawno na wyposażeniu spółki zależnej PKP PLK umożliwia szybszą regulację torowisk – skraca czas zamknięcia ich na czas prac i przyspiesza powrót do normalnych prędkości na wyremontowanych odcinkach.

Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, spółka zależna PKP PLK, od września dysponuje nowoczesną maszyną do szybkich prac na torach. Nowa, wysokowydajna podbijarka może w godzinę wyregulować ok. 1,2 km toru. Podbicie polega na uniesieniu toru z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki technologii stabilizacji toru znacznie skraca się czas prac. „W efekcie, zaraz po akcji podbijarki, pociągi kursują bez ograniczeń prędkości” – zapewnia PKP PLK.

Czytaj także: Klęska urodzaju. Na kolei czeka nas wielka kumulacja

– Nowoczesny sprzęt pozwoli wykonać prace podczas krótkich zamknięć torowych bez wpływu na organizację ruchu pociągów – mówi Andrzej Gola, prezes Dolkomu.

Podbijarkę torów i rozjazdów UNIMAT 09-32/4S Dynamic spółka odebrała we wrześniu od producenta Plasser & Theurer. Maszyna o wartości ponad 20 mln zł została zakupiona na posatwie umowy z 2018 r.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020