Gdynia stawia na kolej. W tle imponujące inwestycje
W Porcie Gdynia rozpoczęło się układanie nowych torów. Po przebudowie całego układu kolejowego do portu będą wjeżdżać pociągi elektryczne o składach liczących nawet 740 metrów długości. Dla portu to prawdziwa rewolucja. Nie mniej ważne jest, że prowadzona przez PKP PLK inwestycja ma tzw. rezerwę torową na potrzeby planowanego Portu Zewnętrznego.

- Port Gdynia to dziś wielki plac budowy. Oprócz szeregu inwestycji realizowanych przez zarząd portu, takich jak np. budowa Publicznego Terminalu Promowego, przebudowywanych jest aż 115 km torów.
- Port Zewnętrzny w Gdyni umożliwi obsługę kontenerowych statków oceanicznych o długości do 430 m, a w dalszej perspektywie do 490 m.
- - Drogą kolejową przewozimy ponad 20 proc. kontenerów. Oczekujemy, że kiedy powstanie Port Zewnętrzny, nie mniej niż 40 proc. towarów w naszym porcie obsługiwanych będzie koleją - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się