Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Kogo na Śląsk przyciągnie Izera? Rozmowy o bateriach już się toczą

Autor: Piotr Myszor
Dodano: 23-12-2020 20:00

– Elementy napędów – baterie, inwerter czy silnik – to części, których produkcję dobrze byłoby mieć przy fabryce – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility. Dla nowej fabryki Izery przygotowano działkę dwukrotnie większą niż potrzebuje zakład – reszta jest przeznaczona dla dostawców. Rozmowy o fabryce baterii już się toczą.

Decyzja o lokalizacji fabryki Izery w Jaworznie opóźni plany ElectroMobility o rok. Gdyby jednak wybrano jakąkolwiek inną lokalizację, to opóźnienie mogłoby być nawet trzy-, czterokrotnie większe. - Śląsk nie ma wielu lokalizacji, które ze względu na eksploatację górniczą byłyby bezpieczne geologicznie i miały odpowiednią wielkość. Sprawdziliśmy 10 i postawiliśmy na Jaworzno - wyjaśnia Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

Ile kredytu, ile wkładu?

Część inwestycji, przede wszystkim elementy fabryki, będzie finansowana długiem; a to, co się wiąże z rozwojem pojazdu czy sieci obsługi, to wysiłek inwestora, który może wnieść kapitał własny. - W tej chwili rozmawiamy na temat tego, jaka będzie proporcja tych elementów - mówi Piotr Zaremba.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021