Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022

Chiński regulator bierze się za rynek gier

Autor: Instytut Boyma
Dodano: 17-09-2021 15:58

To kolejna odsłona rządowych działań zmierzających do zwiększania kontroli nad rynkiem gier. Na początku września platforma JD.com ogłosiła, że wycofa ze sprzedaży tytuły, które nie zostały zaakceptowane przez odpowiednie organy.

Publikacja gier na chińskim rynku wiąże się z szeregiem formalności, których dopełnienie spoczywa na barkach wydawcy oraz lokalnego partnera. Dopuszczenie do sprzedaży zagranicznych produkcji wymaga przede wszystkim uzyskania zezwolenia wydawanego przez Państwowy Urząd Prasy i Publikacji. Treść gry musi być dostosowana do stanowiska reprezentowanego przez chińskie władze, a szczególnie surowo podchodzi się do kwestii związanych z drażliwymi tematami, jak chociażby niezależność Tajwanu. Wejście na obiecujący chiński rynek gamingowy oznacza także obowiązek przetłumaczenia tekstu gry na język chiński zapisany znakami uproszczonymi.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022