Tajwański gigant elektroniczny częściowo porzuca Apple, stawia na samochody elektryczne
Foxconn zaprezentował w poniedziałek swoje pierwsze trzy prototypy pojazdów elektrycznych. W ten sposób firma podkreśla ambitne plany dywersyfikacji swojej produkcji elektronicznej.

Pojazdy – SUV, sedan i autobus – zostały wyprodukowane przez Foxtron, spółkę joint venture Foxconnu i tajwańskiego producenta samochodów Yulon Motor Co Ltd.
Wiceprezes Foxtron Tso Chi-sen powiedział dziennikarzom, że za pięć lat pojazdy elektryczne będą warte dla Foxconnu bilion dolarów tajwańskich – wartość równa około 35 miliardów dolarów.
Czytaj też: Kurtyka: Wszystkie wielkie koncerny motoryzacyjne na świecie zaczynały od państwowego wsparcia
Foxconn, formalnie nazywany Hon Hai Precision Industry Co Ltd, zamierza stać się głównym graczem na globalnym rynku pojazdów elektrycznych i zawarł umowy z amerykańskim start-upem Fisker Inc i tajlandzką grupą energetyczną PTT PCL.
W nadchodzących latach sedan będzie sprzedawany przez nieokreślonego producenta samochodów poza Tajwanem, podczas gdy SUV będzie sprzedawany pod jedną z marek Yulon i ma trafić na rynek na Tajwanie w 2023 roku.
Autobus, który będzie nosił znak Foxtronu, zacznie kursować w kilku miastach na południu Tajwanu już w przyszłym roku.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się