Polska liderem rynku e-sportu. Na zarobek trzeba jednak jeszcze poczekać
E-sport w Polsce cieszy się rosnącą popularnością już od kilku lat, a pandemia znacznie przyspieszyła ten trend. Jak wynika z raportu „Let’s Play! - The European e-sports market”, ponad połowa badanych Europejczyków po raz pierwszy oglądała rozgrywki e-sportowe po wprowadzeniu obostrzeń covidowych. W Polsce wskaźnik ten wynosi 46 proc. i jesteśmy największymi fanami tego rodzaju rozrywki spośród wszystkich badanych krajów. Poprawa oglądalności nie wpłynęła jednak na osiągnięcie przez sektor nadwyżki finansowej.

- Według danych Newzoo, globalna wartość rynku e-sportu w przedpandemicznym roku 2019 po raz pierwszy przekroczyła 1 mld dol. Szacuje się, że do 2022 roku rynek ten może osiągnąć wartość od ok. 1,8 mld do 3,2 mld dol.
- Jak podaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w raporcie „The game industry of Polandw”, wartość polskiego e-sportu w 2020 roku szacuje się na ok. 11,5 mln dol. Liczba fanów wirtualnych rozgrywek sięga w naszym kraju ok. 3 mln.
- E-sport stwarza możliwości dla product placementu, dlatego znane marki sponsorują turnieje i profesjonalnych zawodników. Branża znajduje się też w kręgu zainteresowań funduszy private equity, które traktują go jako interesujący segment sektora entertainment.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się